Тімур, учасник
команди «MunkachBand»:
«Досліджую
професію офіціанта»
Сьогодні, я учасник команди «MunkachBand», Тімур вирішив
дослідити професію «офіціанта» та її особливості. Хто ці люди
та які завдання виконують? Які знання та риси для них притаманні? В нашому місті мало не на кожному кроці є заклад харчування.
І жоден ресторан, кафе, бар, місце продажу напоїв та їжі неможливий без
офіціанта. Адже вимоги сьогодення диктують обов’язковість якісного обслуговування, а мукачівці готові платити
за сервіс. І часто за професійністю обслуговування відвідувачі визначають рівень
закладу. Я зрозумів,
що професія офіціанта одна з найзатребуваніших на
ринку праці, і заробляють професіонали у сфері ресторанного бізнесу досить
непогано. А професійна робота офіціанта – це
мистецтво. Щоб зазирнути всередину професії офіціанта, я завітав у
відомий ресторан європейської кухні, що у нашому міста. Офіціант на вході привітався
та запросив пройти за столик. Молодий чоловік допоміг зняти пальто і
запропонував чаю, кави і це звична практика. У
їхньому закладі до кожного гостя особливий підхід. Офіціанти зустрічають і
проводжають клієнта і намагаються створити всі
умови, аби гість почувався тут якнайкраще.
Щойно гість зайшов до ресторану, офіціант
цікавиться, скільки буде людей і проводить за вільний стіл, пропонує якийсь
аперитив, а вже тоді дає меню та приймає замовлення. Мене здивувало те, що серед персоналу закладу
жодної жінки. Усі офіціанти –
молоді чоловіки. Із акуратно укладеним волоссям, у білих випрасуваних
приталених сорочках.
Здавалося б, що обов’язків в офіціанта не так багато,
зустріти гостей та подати страву, отримати рахунок. Насправді, за все, що
відбувається в залі та на столах, відповідають офіціанти. Вони мають і вчасно
прийняти/подати замовлення, стежити за чистотою у залі, та ще й встигати
спілкуватися із відвідувачами. Але робити це треба вміло. Одночасно виконувати
всі побажання клієнта, але так, щоб клієнт не відчув впливу офіціанта та
нав’язування. Праця
професіонала, офіціанта - це справжнє мистецтво, дуже високий рівень
професійної, оперативної творчості. Робота
офіціанта досить складна морально. Бо відвідувачі бувають різними, догодити
потрібно кожному і
завдання офіціанта зробити все, аби гість, неважливо з яким
настроєм зайшов у ресторан, вийти має обов’язково у гарному настрої. Обов’язково до
клієнта треба підходити з гарним настроєм, усмішкою. І щоб догодити клієнту,
треба читати його емоції, погляд, настрій, знати вихід із будь-якої ситуації. Офіцінт має мати комунікативні
здібності, вміти легко контактувати з людьми
різного віку, бути тактовним, ввічливим, врівноваженим, мати гарну
пам’ять.
Немає коментарів:
Дописати коментар